פורום שאלות ותשובות

רמה נדרשת בנושאים מסוג qualitatively



רמה נדרשת בנושאים מסוג qualitatively

על ידי גיא בונה בתאריך
מספר תגובות: 5

אני מנסה להבין עד איזו רמה נדרש לדעת נושאים מסויימים, בחלק מהנושאים הרשומים במודל כתוב כי הם יילמדו באופן איכותי ולא כמותי, האם אנו נדרש לדעת לבצע חישובים עם הנוסחאות הקשורות לנושאים אלו? או רק להכיר את הנושא? מה זה אומר שאנו צריכים לדעת משהו באופן איכותי? (לדוגמא שלושת הנושאים האחרונים)

בתגובה ל: גיא בונה

Re: רמה נדרשת בנושאים מסוג qualitatively

על ידי יבגני בר לב בתאריך
במעגלים שכוללים משרנים וקבלים, אין צורך לדעת לפתור משוואות דיפרנציאליות (למרות שאתם יודעים), אבל כן צריך לדעת לפתור מעגלים במצב סטציונרי (לאחר זמן אינסופי) ובזמן אפס. בדומה לתרגולים ולשאלות ש"ב.
בנושא של חומרים מגנטיים, לא עשינו שום דבר כמותי בכיתה, אז צריך רק לדעת את התיאוריה. מה זה חומר דיאמגנטי, איך הוא שונה מפרומאגנט, איך שדה מגנטי מתנהג בחומרים השונים.
בתגובה ל: יבגני בר לב

Re: Re: רמה נדרשת בנושאים מסוג qualitatively

על ידי גיא בונה בתאריך
תודה, בנוסף ראינו שבקובץ ההרצאה האחרון הנוסחא אליה הגעת עבור זרם מתחלף שונה מזו שמופיעה בספר, נשמח אם תוכל להסביר את ההבדלים,
תודהנוסחה מהספר
בתגובה ל: גיא בונה

Re: Re: רמה נדרשת בנושאים מסוג qualitatively

על ידי יבגני בר לב בתאריך
Any second-order differential equation requires two initial values, which we didn't specify in class (since we didn't really solve the differential equation). The book uses specific initial values, hence the solutions differ.
בתגובה ל: יבגני בר לב

Re: Re: Re: רמה נדרשת בנושאים מסוג qualitatively

על ידי גיא בונה בתאריך
אבל איך יכול להיות שבספר התקבל סינוס ובנוסחה מהשיעור התקבל קוסינוס? זה הבדל בפונקציות ולא בקבועים